Majlis Bacaan Yassin dan Tahlil

Seperti semua sedia maklum, pada 28 Mei 2014 (rabu) lalu, seluruh rakyat negeri Perak, malah seluruh negara berduka cita atas kemangkatan Almarhum Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbudin Shah Ibni Almarhum Sultan Yussuf Izzudin Shah, Sultan Perak yang ke-34.

Sehubungan itu, Jawatankuasa Sekratariat Mahasiswa Perak Universiti Teknologi Malaysia dengan kadar segera merancang sebuah Majlis Bacaan Yassin dan Tahlil bagi menghormati kemangkatan Baginda. Majlis ini dijalankan dengan penuh hiba dan mendapat kerjasama daripada Masjid Sultan Ismail Universiti Teknologi Malaysia dan juga Pusat Islam Universiti Teknologi Malaysia.

Aktiviti ini dijalankan dengan penuh sederhana selepas waktu maghrib sehingga masuknya waktu solat isya'. Setelah selesai menjalankan solat fardhu isya' para keraimaian diberikan sedikit jamuan sebagai santapan. Alhamdulillah dalam masa singkat majlis ini berjaya dilangsungkan dengan sempurna dan juga dengan sambutan kehadiran muslimim dan muslimat yang sangat menggalakkan. Merafak Sembah Takziah buat Almarhum DYMM Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbudin Shah dan Marafak Sembah setinggi-tinggi tahniah semperna pertabalan sultan ke-35 iaitu DYMM Sultan Dr Nazrin Shah Ibni Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah.

Berikut di selitkan beberapa gambar Majlis Bacaan Yassin dan Tahlil yang telah dijalankan pada 29 Mei 2014 (Khamis) yang lalu.

















0 comments:

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design